Nature Escape

Valea Crapaturii – Piatra Craiului-

Masivul Piatra Craiului, Craiul cum este cunoscut printre iubitorii de munte, ofera diferite optiuni de trasee de la cele accesibile si pana la cele cu acces in creasta de o dificultate ridicata. Unul dintre traseele de dificultate medie este cel de pe Valea Crapaturii ce iese in saua dintre creasta Pietrei Mici si creasta Craiului Mare (creasta principala).

Traseul incepe la aproximativ 1 km de la iesirea din Zarnesti pe drumul ce duce catre Plaiul Foii unde pe partea stanga observam indicatorul cu banda galbena (BG) ce duce in Saua Crapaturii si banda albastra (BA) ce duce spre Coltul chiliilor – refugiul Diana – Plaiul Foii. Prima parte a traseului este comuna iar semnele sunt ceva mai rare, le observi pe pietre si pe cativa copaci, dar poteca este bine definita si nu ai cum sa o pierzi.

Dupa aproximativ 1 ora de mers, ajungem in zona in care cele doua trasee se despart iar noi facem stanga pe vale. Incepem sa urcam prin padurea de foioase si incet peisajul se schimba, ajungem sa trecem printre pereti stancosi si verticali. De aici poteca se transforma in grohotis, un fenomen des intalnit in masivul Piatra Craiului si trebuie sa fim atenti unde punem piciorul pentru ca piatrele sunt umede si alunecoase.

Pe intregul traseu al vaii suntem atrasi de hornuri pline de grohotis, stanci impunatoare si de Acul Crapaturii. Urcarea prin vale se face cam in 2 ore iar la finalul acesteia ne bucuram de la “balcon” de o panorama asupra Magurei Codlei, Holbav, Muntii Perisani.

Vedere de la „balcon”

Aici ne intersectam cu traseele ce duc in creasta Pietri Mici (cam 1 ora si jumatate) sau catre Vf Turnu si creasta principala. Noi am ales sa coboram catre Cabana Curmatura, una dintre cele mai primitoare cabane din Carpati.

Pentru intoarcerea in Zarnesti am ales clasicul traseu prin Poiana Zanoagei si Fantana lui Botorog si de aici am gasit pe cineva care sa ne ia cu masina pana in oras.

Detalii traseu:

Diferenta de nivel pozitiva: 900 m

Distanta: 14 km

Durata traseu pe marcaj:  4 ore pana la Cabana Curmatura + 2 ore pana la Fantana lui Botorog.